Deel 23 - Een tweeling!

7 mei 2015 - Kristiansund, Noorwegen

Vanmorgen was ik weer vroeg wakker omdat het schip stil lag in de haven van Trondheim. En toen ik de gordijnen open trok zag ik de MS Trollfjord liggen, het zusterschip van onze MS Midnatsol.

Hoewel het nog maar half zeven was en de geplande excursie in Trondheim pas om acht uur begon, ben ik meteen opgestaan en gaan ontbijten om een kort bezoekje te brengen aan de Trollfjord. Ik wou namelijk weten welke van de twee nu het mooiste is...

Het zijn inderdaad twee zusterschepen met alleen een andere kleurstelling qua interieur en een paar minieme verschillen. De MS Trollfjord heeft een hoofdzakelijk blauw, maritiem geïnspireerd interieur en de MS Midnatsol een meer huiselijke bruin- rode kleurstelling zoals bij mij thuis. Dus wat mij betreft wint de MS Midnatsol. Phew, toch de goeie boot gekozen hoewel de Trollfjord er ook zeker mag zijn. Na een half uurtje foto`s maken was het dan tijd voor de bus- rondrit door Trondheim met een interessant bezoek aan de mooie Nidarosdomen kathedraal. Binnen fotograferen is niet toegestaan, dus zoek maar op internet hoe deze er uit ziet. Ik vond het wel een van de mooiere kerken die ik al bezocht heb.

De rest van de dag brengen we op het water door met redelijk weer en zoals gewoonlijk, langs mooie landschappen. De pauze in Kristiansund was te kort voor een wandeling en tijdens de volgende stop zit ik lekker te dineren.

Morgen de laatste dag... Rond half drie eindigt het avontuur in Bergen. Ik ben al aan het nadenken over een volgende Hurtigruten reis want dat die er komt is zeker! Misschien een keertje in de winter met de nostalgische MS Lofoten?