Deel 25 - Tusen takk

8 mei 2015 - Bergen, Noorwegen

Aan alles komt een einde, ook aan een twaalfdaagse cruise.

Vanmiddag rond half drie was het dan zover, MS Midnatsol meerde weer aan in Bergen om vanavond aan de volgende reis te beginnen, zonder mij.

Vanmorgen, na het ontbijt, was het tijd om de koffer weer in te pakken en de factuur van de cruise card in ontvangst te nemen. Een factuur van vier pagina's krijg ik niet elke dag maar het viel me nog mee, zeker omdat ik onderweg nog excursies bij had geboekt. Ik had blijkbaar slechts 13 verschillende soorten Aquavit uitgeprobeerd dus er zijn er nog genoeg voor de volgende keer.

De laatste uurtjes waren nog wel mooi met het doorkruisen van smalle passages en fjorden en het weer was na de middag wat beter zodat we tot het laatst konden genieten. Hoewel de zee ons nog op een woelige ochtend getrakteerd had ter afscheid...

Daarnaast kreeg ik nog even van één van de schoonmaaksters een privérondleiding door de andere suites. Die zijn ook erg mooi maar of de grootste suites ook de meerprijs waard zijn durf ik te betwijfelen.

Na nog even de cruise director en de hotelmanager bedankt te hebben voor de perfecte service was het dan echt tijd om van boord te gaan. De volgende groep passagiers stond alweer te wachten in de terminal om aan hun mooiste zeereis ter wereld te beginnen. Hopelijk hebben ze even mooi weer als wij hadden.

Vanaf de terminal heb ik nog een sightseeingtour gedaan met de bus en uiteindelijk bracht deze me weer bij het Radisson hotel waar ik nu dit verhaal schrijf.

Morgen kan ik gelukkig eerst even uitslapen, de vlucht naar Amsterdam gaat om 11.55

En dan zit deze vakantie er echt op. Daarna nog even iets moois met alle foto's doen en dan de volgende vakantie plannen. Noorwegen schijnt een mooi land te zijn, dat heb ik althans gehoord...

1. Erik de Wild:
    9 mei 2015
    Geweldige reis Erik, ik vind het zelfs een beetje jammer dat je nu klaar bent :-)
  2. Erik:
    9 mei 2015
    Thanks Erik, dat vind ik zelf ook :-)